Labirentteki Gemi

Bir küçük botu labirentten hedifine götürme oyunu

1. Adım: Başlarken

Etkinlik Kontrol Listesi

  • 'Boat Race' Scratch projesini jumpto.cc/boat-go adresinden çevrimiçi olarak açın veya jumpto.cc/boat-get adresinden indirin ve çevrimdışı düzenleyiciyi kullanıyorsanız açın.

  • Projede bir tekne sprite ve aşağıdakilerle birlikte bir kurs alanı bulunmaktadır:

    • Teknenizden kaçınması gereken ahşap;
    • Teknenin almak zorunda olduğu bir ıssız ada.
    Labirentteki Gemi

Adım 2: Tekneyi kontrol etmek

Etkinlik Kontrol Listesi

  • Tekneyi farenle kontrol edeceksin. Bu kodu teknenize ekleyin:

    
     
    when flag clicked point in direction
    0
    go to x:
    -190
    y:
    -150
    forever point towards move
    1
    steps end
  • Bayrağa tıklayarak ve fareyi hareket ettirerek teknenizi test edin. Tekne fareye doğru gidiyor mu?

    Labirentteki Gemi

    Not: Scratch'ta şu anda bir hata var, bu da teknenizin fare imlecine doğru hareket edemeyeceği anlamına geliyor. Bu durumda, {.blockmotion} bloğuna point towards olan oka tıklayın ve 'fare imlecini' tekrar seçin.

    Labirentteki Gemi
  • Tekne fare imlecine ulaştığında ne olur?

    Bunu durdurmak için, kodunuza bir if {.blockcontrol} bloğu eklemeniz gerekir, böylece tekne yalnızca fareden 5 pikselden daha uzaktaysa hareket eder.

    Labirentteki Gemi
  • Sorunun çözülüp çözülmediğini kontrol etmek için teknenizi tekrar test edin.

Projeni sakla

Adım 3: Çarpma!

Tekneniz ahşap engellerin üzerinden yelken açabilir! Bunu düzeltelim.

Etkinlik Kontrol Listesi

  • Tekneniz için 2 kostüme, bir normal kostüme ve bir teknenin çöktüğü zamana ihtiyacınız olacak. Tekne kostümünüzü çoğaltın ve 'normal' ve 'isabet' olarak adlandırın.

  • 'Hit' kostümünü tıklayın ve teknenin parçalarını almak ve hareket ettirmek ve döndürmek için 'Seç' aracını seçin. Teknenizi düşmüş gibi görünmesini sağlayın.

    Labirentteki Gemi
  • Bu kodu teknenize, forever {.blockcontrol} döngüsünün içine ekleyin, böylece kahverengi ahşap parçalara dokunduğunda çarpışır:

    
     
    if
    touching color
     
    ?
    then switch costume to say
    Noooooo!
    for
    1
    secs switch costume to point in direction
    0
    go to x:
    -215
    y:
    -160
    end

    Bu kod forever {.blockcontrol} döngüsünün içindedir, böylece kodunuz teknenin çarpıp çarpmadığını kontrol eder.

  • Ayrıca teknenizin her zaman 'normal' gibi görünmeye başladığından emin olmalısınız.

  • Şimdi tahta bir bariyerden geçmeye çalışırsanız, teknenizin çarptığını ve başa döndüğünü görmelisiniz.

    Labirentteki Gemi

Projeni sakla

Zorluk: Kazanma!

Teknenizin koduna {.blockcontrol} deyimi ekler misiniz, böylece oyuncu ıssız adaya ulaştığında kazanır?

Tekne sarı çöl adasına ulaştığında 'YEAH!' ve sonra oyun durmalı. Bu kodu kullanmanız gerekecek:


 
say
YEAH!
for
1
secs stop
Labirentteki Gemi

Projeni sakla

Zorluk: Ses efektleri

Tekne çöktüğünde veya sonunda adaya ulaştığında oyuna ses efektleri ekleyebilir misin? Arka plan müziği bile ekleyebilirsiniz (bu konuda yardıma ihtiyacınız olursa önceki 'Rock Band' projesine bakın).

Projeni sakla

Adım 4: Zaman Deneme

Oyuna bir zamanlayıcı ekleyelim, böylece oyuncu ıssız adaya olabildiğince çabuk ulaşmak zorunda.

Etkinlik Kontrol Listesi

  • Sahnenize, time {.blockdata} adlı yeni bir değişken ekleyin. Ayrıca yeni değişkeninizin görüntüsünü de değiştirebilirsiniz. Yardıma ihtiyacınız olursa, 'Ghostbusters' projesine bakın.

    Labirentteki Gemi
  • Bu kodu sahnenize ekleyin, böylece tekne çöl adasına ulaşıncaya kadar zamanlayıcı sayılır:

    
     
    when flag clicked set to
    0
    forever wait
    0.1
    secs change by
    0.1
    end
  • Bu kadar! Oyununuzu test edin ve çöl adasına ne kadar çabuk gidebileceğinizi görün!

    Labirentteki Gemi

Projeni sakla

Adım 5: Engeller ve açılmalar

Bu oyun çok fazla kolay - en ilginç hale getirmek için şeyler ekleyelim.

Etkinlik Kontrol Listesi

  • Öncelikle, teknenizi hızlandıracak olan oyununuza biraz 'destek' ekleyelim. Sahne arkaplanınızı düzenleyin ve beyaz takviye oklarını ekleyin.

    Labirentteki Gemi
  • Artık teknenizin forever {.blockcontrol} döngüsüne bir kod ekleyebilirsiniz, böylece beyaz bir yükseltici dokunulduğunda 3 adım daha ilerler.

    
     
    if
    touching color
     
    ?
    then move
    3
    steps end
  • Ayrıca teknenizden kaçınmanız gereken bir eğirme kapısı da ekleyebilirsiniz. Şuna benzeyen 'gate' adlı yeni bir sprite ekleyin:

    Labirentteki Gemi

    Kapının renginin diğer ahşap bariyerlerle aynı olduğundan emin olun.

  • Gate sprite'ın ortasını ayarlayın.

    Labirentteki Gemi
  • Kapınıza kod ekleyin, forever yavaşça dönmesini sağlayın {.blockcontrol}.

  • Oyununu test et. Şimdi kaçınmanız gereken bir döner kapıya sahip olmalısınız.

    Labirentteki Gemi

Projeni sakla

Zorluk: Daha fazla engel!

Oyuna daha fazla engel ekleyebilir misin? İşte bazı fikirler:

  • Fonunuza yeşil sümük ekleyebilirsiniz; bu, oyuncuyu dokunduklarında yavaşlatır. Bunu yapmak için wait {.blockcontrol} bloğunu kullanabilirsiniz:

 
wait
0.01
secs
Labirentteki Gemi
  • Bir kütük veya köpekbalığı gibi hareketli bir nesne ekleyebilirsiniz!
Labirentteki Gemi

Bu bloklar size yardımcı olabilir:


 
move
1
steps if on edge, bounce

Yeni nesneniz kahverengi değilse, tekne kodunuza eklemeniz gerekir:


 
if
touching color
 
?
or
touching ?
then end

Projeni sakla

Zorluk: Daha fazla tekne!

Oyununuzu 2 oyuncu arasındaki yarışa çevirebilir misiniz?

  • Tekneyi kopyalayın, 'Player 2' olarak yeniden adlandırın ve rengini değiştirin.
Labirentteki Gemi
  • Bu kodu değiştirerek Oyuncu 2'nin başlangıç ??pozisyonunu değiştirin:

 
go to x:
-190
y:
-150
  • Tekneyi kontrol etmek için fareyi kullanan kodu silin:

 
if
distance to
>
5
then point towards move
1
steps end

… Ve ok tuşlarını kullanarak tekneyi kontrol etmek için kodla değiştirin.

Tekneyi ileriye taşımak için ihtiyacınız olan kod şudur:


 
if
key pressed?
then move
1
steps end

Sol ve sağ ok tuşlarına basıldığında tekneyi {.blockmotion} konumuna turn için de koda ihtiyacınız olacak.

Projeni sakla

Zorluk: Daha fazla seviye!

Ek fonlar oluşturabilir ve oyuncunun seviyeler arasında seçim yapmasına izin verebilir misiniz?


 
when key pressed next backdrop

 

Kaynak

Yorumunuzu Ekleyin


Yükleniyor...
Yükleniyor...