Konular

3D Max'te Clone (Kopyalama), Instance ve Referance İşlemleri

3D Max programında diğer programların aksine kopyalama işlemi copy değil de clonlama olarak adlandırılır. Bunu sebebi clone komutunun 3 ayrı alt seçeneğinin bulunmasıdır.

Objemiz seçili iken sağ tuş clone komutu ya da edit / clone komutu kopyalama işlemimizi yapacaktır.

3D Max'te Clone (Kopyalama), Instance ve Referance İşlemleri

Komut seçildikten sonra karşımıza clone options adlı bir pencere gelir buradan clone komutunun alt seçenekleri seçilir.

Name: yeni kopyamıza isim vermemizi sağlar.

3D Max'te Clone (Kopyalama), Instance ve Referance İşlemleri

Yukarıdaki ayarlamalara dokunmadan ok butonuna basarak kopyalama işlemini sonlandırıyoruz. Kopyamız ana obje ile aynı koordinatlara yerleştiği için göremiyoruz. Transform araçlarından birini kullanarak kopyamızı görebilir. Move transform aracı ile kopyamı taşıyorum.

 

Copy

Birbiriyle aynı büyüklükte ancak birbirinden bağımsız kopyalama işlemi yapar.

3D Max'te Clone (Kopyalama), Instance ve Referance İşlemleri

İnstance

Birbiriyle aynı büyüklükte ve birbirini etkileyen kopyalar oluşturmak için kullanılır.

3D Max'te Clone (Kopyalama), Instance ve Referance İşlemleri

Aynı şekilde kopyalıyorum. Bu kez box yazısının kalın harflerle belirli bir şekilde yazıldı. Bunun anlamı bağımlı olduğu başka bir kopya daha var demektir.

3D Max'te Clone (Kopyalama), Instance ve Referance İşlemleri
Herhangi bir kopya üstünde değişiklik yapıldığında bütün kopyalar aynı değişikliğe maruz kalacaktır.

Not: Bu değişikliği ekranın sağ kenarında bulunan Parameters üzerinde yapmazsanız değişiklik diğerlerini etkilemeyecektir.

3D Max'te Clone (Kopyalama), Instance ve Referance İşlemleri

Bazen çok kullanışlı olsa da bazen içlerinden bir kopyayı farklı bir düzenleme yapmak gerekir. Böyle durumlarda değişecek kopyanın yazısının üstüne sağtuş/ make unigue ( eşsiz yap) seçeneği işaretlenirse bağımsız bir kopya halini alır.

3D Max'te Clone (Kopyalama), Instance ve Referance İşlemleri

Reference

Bu clone özelliğinde ilk objeyi "ana obje" diğerlerini kopyalar olarak tanımlayabiliriz. Kopyalar birbirini etkilemez. Ancak ana obje üzerinde yapılacak değişiklik bütün kopyaları etkiler.

3D Max'te Clone (Kopyalama), Instance ve Referance İşlemleri

3D Max'te Clone (Kopyalama), Instance ve Referance İşlemleri

İlk resim de kopya üzerinde değişiklik yapılıyor.

3D Max'te Clone (Kopyalama), Instance ve Referance İşlemleri
İkinci resimde ana obje üzerinde değişiklik yapılıyor.

 

Shift Tuşu İle Sürükleyerek Kopyalama

Kopyala işlemini klavyeden daha farklı bir yolla yapmaya çalışalım. Bu sefer bana transform araçları dediğimiz komutlar yardım edecek; move, rotate, scale

Move komutu seçili iken objenin üstüne geliyorum. Klavyeden SHIFT tuşuna basıyorum sonra objemin üstüne gelip sürüklüyorum.

3D Max'te Clone (Kopyalama), Instance ve Referance İşlemleri

Karşıma clone options penceresi çıkacak. Fakat burada bir artısı var; "number of copies".
Bu seçenek ile kaç adet kopya istediğinizi belirtebiliyorsunuz.

3D Max'te Clone (Kopyalama), Instance ve Referance İşlemleri

Resimdeki gibi birbirine eşit mesafede 4 obje daha eklendi.

3D Max'te Clone (Kopyalama), Instance ve Referance İşlemleri

Aynı işlemi rotate komutuyla yapıyorum.

3D Max'te Clone (Kopyalama), Instance ve Referance İşlemleri

3D Max'te Clone (Kopyalama), Instance ve Referance İşlemleri

Aynı işlemi scale komutu ile yapıyorum.

3D Max'te Clone (Kopyalama), Instance ve Referance İşlemleri

3D Max'te Clone (Kopyalama), Instance ve Referance İşlemleri

Kaynak:

Yorumunuzu Ekleyin
Extrude Kullanımı

2 boyutlu bir nesneyi 3 boyutlu bir nesneye çevirmek isterseniz. Extrude yöntemini denemelisiniz.

14,598 Okunma 0 Yorum 11/11/2014 15:15:49 11/11/2014 15:33:37

3D Max'e Giriş

3D Studio Max programının arayüzüne giriş

10,434 Okunma 0 Yorum 27/10/2014 20:04:40 25/11/2014 16:00:49

Editable/Edit Poly

Editable Poly 3ds Max programı içerisinde özellikle profesyonel kullanıcılar tarafından en çok kullanılan modelleme aracıdır. Edit Spline ve Edit Mesh modellemelerdekine benzer bir özellik taşımaktadır.Amaç 3 boyutlu bir objenin sub-object(alt-obje)lerine inerek obje üzerinde çeşitli değişiklikler yapabilmemizi sağlayan modelleme aracıdır.

9,859 Okunma 0 Yorum 24/03/2015 11:41:15 24/03/2015 11:47:58

3D Max ile Minder Yapımı

FFD, Simetri (Symmety), TurboSmooth tekniklerini kullanarak bir kanepe tasarladık

9,832 Okunma 0 Yorum 20/11/2014 23:20:09 21/11/2014 00:19:55

Spline İşlemleri

2 Boyutlu çizimleri 3 boyuta çevirme

8,869 Okunma 0 Yorum 18/11/2014 00:21:31 19/11/2014 00:26:54

2 Vertex Arasında Edge Çizmek

2 farklı nokta arasında Edgeler çizmek için yapılması gerekenler.

7,837 Okunma 0 Yorum 07/04/2015 12:08:28 07/04/2015 12:08:44

Yükleniyor...