Konular

Spline İşlemleri

2 Boyutlu çizimleri 3 boyuta çevirme

Spline Hakkında Ön Bilgi:

Edit Spline komutu ; yüzey bilgisi olmayan , iki boyutlu spline objeleri edit etme ( düzenleme ve değişiklik yapma ) amacıyla kullanılır.

Edit Spline da inceleyeceğimiz 3 alt birim vardır.

1. Vertex ; uzaydaki herhangi bir nokta demektir.
2. Segment ; iki vertexi birleştiren doğru parçasıdır.
3. Spline ; segmentlerin birleşmesi ile oluşan doğrular bütünüdür.

Bu 3 birimin herbirine ait özellikleri vardır.

Vertexe tıkladığınızda açılan alt parametrelerde :
Refine : Yeni vertex eklememizi sağlar.
Connect : Vertexleri birleştirir.İki vertex arasına segment ekler.
Weld : Vertexleri birleştirip , tek bir vertex haline getirir.
Make First : Başlangıç vertexini değiştirir.
Show Vertex Numbers : Vertexleri numaralandırır.
Filled : Seçili olan vertexleri radius vererek yuvarlatır.

Segmente tıkladığımızda açılan alt parametrelerde :
Break : Spline ' ı istediğimiz noktadan ayırmaya yarar.
Hide : Seçtiğimiz segmenti gizler.
Delete : Seçili olan segmenti siler.

Spline ' a tıkladığımızda açılan alt parametrelerde :
Create Line : Daha önceden çizmiş olduğumuz line ' ı ya da herhangi bir splineı çizmeye devam etmemizi sağlar.
Attach : İki farklı splline objeyi birleştirip tek bir spline haline geitirir.
Detach : Attachlenmiş olan objeleri yeni bir isim vererek ayırmanıızı sağlar.
Outline : Girilen değer doğrultusunda spline' ın içine ya da dışına yeni bir spline çizmemizi sağlar.

 

Shapes menüsüne tıklayarak Splines menüsünün gelmesini sağlıyoruz.

Spline İşlemleri

Circle ve Rectangle aracı ile aşağıdaki gibi bir çizim gerçekleştiriyoruz.

Spline İşlemleri

Sağ tıklayıp Editable Spline'a dönüştürüyoruz.

Spline İşlemleri

Spline İşlemleri

Spline üzerinden Attach işlemi yapıyoruz.

Spline İşlemleri

Spline İşlemleri

İki şeklin Move komutundan Attach yapıldığı için ortak etkilendiğini görebiliriz.

Spline İşlemleri

Editable Spline menüsünden Spline seçeneğini tekrar seçiyoruz.

Spline İşlemleri

Trim seçeneğine tıklyoruz ve bazı bölümleri siliyoruz.

Spline İşlemleri

Spline İşlemleri

Spline İşlemleri

Sonuçta aşağıdaki gibi bir şekil elde ediyoruz.

Spline İşlemleri

Vertex seçeneği ili bazı noktaların yerini değiştirebiliriz.

Spline İşlemleri

Spline İşlemleri

Kesişim noktalarındaki noktaları seçip Weld (Kaynaştırma) uyguluyoruz.

Spline İşlemleri

İkinci bir diareyi merkeze yerleştiriyoruz.

Spline İşlemleri

Spline İşlemleri

Spline İşlemleri

Editable Spline özelliğmizi kapatıyoruz.

Spline İşlemleri

 

Spline İşlemleri

Ortaya eklediğimiz daireyide önceki şeklimize Attach ediyoruz.

Spline İşlemleri

Şimdi bu şekle biraz 3. boyut verelim. Extrude komutu ile şeklimizi uzatıyruz.

Spline İşlemleri

Sağdaki Amount değerini yükselttiğimizde....

Spline İşlemleri

Şimdide şeklimizi biraz bükelim. Bunun için Bend komutunu kullanıyoruz.

Spline İşlemleri

Angle değeri ile oynadığımızda...

Spline İşlemleri

Spline İşlemleri

Spline İşlemleri

Yorumunuzu Ekleyin

Extrude Kullanımı

2 boyutlu bir nesneyi 3 boyutlu bir nesneye çevirmek isterseniz. Extrude yöntemini denemelisiniz.

15,591 Okunma Henüz yorum yapılmamış 11/11/2014 15:15:49 11/11/2014 15:33:37

Line Üzerinde Trim Uygulamak

Edit Spline komutu yardımı ile trim işlemleri

12,481 Okunma Henüz yorum yapılmamış 11/11/2014 15:05:12 11/11/2014 15:17:58

3D Max'e Giriş

3D Studio Max programının arayüzüne giriş

11,045 Okunma Henüz yorum yapılmamış 27/10/2014 20:04:40 25/11/2014 16:00:49

3D Max'te Clone (Kopyalama), Instance ve Referance İşlemleri

3D Max programında diğer programların aksine kopyalama işlemi copy değil de clonlama olarak adlandırılır. Bunu sebebi clone komutunun 3 ayrı alt seçeneğinin bulunmasıdır.

10,794 Okunma Henüz yorum yapılmamış 15/10/2014 13:57:01 15/10/2014 14:06:25

Editable/Edit Poly

Editable Poly 3ds Max programı içerisinde özellikle profesyonel kullanıcılar tarafından en çok kullanılan modelleme aracıdır. Edit Spline ve Edit Mesh modellemelerdekine benzer bir özellik taşımaktadır.Amaç 3 boyutlu bir objenin sub-object(alt-obje)lerine inerek obje üzerinde çeşitli değişiklikler yapabilmemizi sağlayan modelleme aracıdır.

10,583 Okunma Henüz yorum yapılmamış 24/03/2015 11:41:15 24/03/2015 11:47:58

3D Max ile Minder Yapımı

FFD, Simetri (Symmety), TurboSmooth tekniklerini kullanarak bir kanepe tasarladık

10,483 Okunma Henüz yorum yapılmamış 20/11/2014 23:20:09 21/11/2014 00:19:55

3D Max İpuçları

9,489 Okunma Henüz yorum yapılmamış 16/10/2014 18:25:17 16/10/2014 18:36:59

2 Vertex Arasında Edge Çizmek

2 farklı nokta arasında Edgeler çizmek için yapılması gerekenler.

8,458 Okunma Henüz yorum yapılmamış 07/04/2015 12:08:28 07/04/2015 12:08:44

Yükleniyor...