Konular

Karşıya Geçme

ETKİNLİĞİN ÖN İZLEMESİ

Yukarıda projenin Scratch sitesine yüklenmiş hali bulunmaktadır. Yeşil bayrağa basarak başlatabilirsiniz. Aynı projeyi sizde yaparak Scratch konusunda kendinizi geliştirmek istiyorsanız aşağıdaki adımları sırayla uygulayınız.

KODLAMAYA BAŞLAMADAN ÖNCE

Eğer bu animasyonu kendi bilgisayarınızda derslerden bağımsız olarak hazırlamak istiyorsanız https://scratch.mit.edu/ sitesine gidip siteye giriş yaparak online olarak hazırlayabilir ya da https://ozgurseremet.com/scratch-kurulumu-ve-kullanimi/ sayfasını okuyarak kendi bilgisayarınıza Scratch programının offline sürümünü yükleyebilirsiniz. Bu adımdan sonra bu yazıda verdiğim bilgileri kullanarak sizde Karşıya Geçme Oyunu hazırlayabilirsiniz.

HAZIRSANIZ BAŞLAYALIM

Bu oyunu yapmadan önce diğer https://ozgurseremet.com/category/scratch/ornek-scratch-projeleri/ adresinde bulunan diğer scratch etkinliklerini yapınız. Diğer etkinlikleri öğrendiğiniz zaman bu oyunu zorlanmadan yapabilirsiniz.

Scratch programını açtıktan sonra ilk olarak kullanacağımız zemin ve karakterleri eklemeliyiz. Bu etkinlikte Scratch zemine yol resmi ekleyeceğim. Arkaplan için kullanacağım resmi kendim çizeceğim. Bunun dışında scratch karakterleri içinde var olan kurbağa karakteri, ve araba karakterlerini ekleyeceğim.

Yol resmini çizmek vakit alacağından asıl önceliğimiz olan kod yazma önceliğimizi gölgelememesi sebebiyle ben oluşturduğum yol resmini aşağıya ekleyeceğim. Sizler direk bu resmi indirerek kodlamaya başlayabilirsiniz.

Karşıya Geçme

Kullanacağım yol resmi yukarıdaki gibidir. Üzerine sağ tıklayıp resmi farklı kaydet diyerek bilgisayarınıza kaydediniz. Dilerseniz sizde benzer şekilleri çizebilirsiniz.

Karakterlerin eklenmiş hali aşağıdaki gibidir.

Karşıya Geçme

Yukarıda resimde eklediğim zemin ve kuklaları kullanacağım. Zemin resminde istediğiniz değişiklikleri yapabilir kendinize göre düzenleyebilirsiniz. Diğer karakterleri de kendinize göre ayarlayabilirsiniz. Ben birkaç araba, bir otobüs, kırmızı bayrak ve kurbağa karakteri ekledim.

Karşıya Geçme

Karakterleri ekledikten sonra düzeni ayarlamak size kalmış. Ben yukarıdaki gibi yerleştirdim. Siz istediğiniz gibi dizayn edebilirsiniz. Ayrıca Zemin düzenlemeyi daha önceki etkinliklerimizde öğrenmiştik. Bu becerimizi daha kalıcı hale getirmek için bundan sonra oluşturacağımız animasyonların zemin resimlerinde düzenleme yaparak isimlerimizi yazacağız.

Karşıya Geçme

Eklediğiniz karakteri büyültüp küçültmek için yukarıda gördüğünüz menü araçlarını kullanabilirsiniz. Fare ile üzerine geldiğinizde aracın ne işe yaradığı bilgi olarak çıkmaktadır. 3. araç büyültmek için kullanılırken 4. araç karakter küçültmek için kullanılmaktadır. 

Animasyonun dizayn kısmını bitirdik. Bu etkinlikte asıl önemli olan kodlardır. Bu yüzden  karakterlere gerekli kodları ekleyerek onları animasyona çevireceğiz. Hemen kodumuzu ekleyelim.

ARKAPLAN RESMİ KODLARI

Karşıya Geçme

kod açıklaması etkinlik yapıldıktan sonra eklenecektir.

EKLENEN ARABA KARAKTERLERİ KODLARI

Karşıya Geçme

kod açıklaması etkinlik yapıldıktan sonra eklenecektir.

KURBAĞA KARAKTERİ KODLARI

Karşıya Geçme

kod açıklaması etkinlik yapıldıktan sonra eklenecektir.

 

Kaynak

Yorumunuzu Ekleyin
Labirent Oyunu

5,879 Okunma 0 Yorum 17/04/2018 13:39:03 17/04/2018 16:39:15

Yolundan Çıkınca Kaza Yapan Araba

Eklediğimiz kukla çizdiğimiz yol üzerinde faremizi takip ediyor, yoldan çıktığında araba kaza yaptınız mesajı veriyor.

4,903 Okunma 0 Yorum 04/04/2018 13:20:46 10/04/2018 16:18:14

Scratch Kukla İşlemleri

Scratch sahnesinde kullandığınız kuklanın ayarlarını nasıl yapacağınızı anlatan bir uygulama

1,263 Okunma 0 Yorum 23/03/2019 13:41:07 23/03/2019 13:46:37

DxBall Oyunu

1,216 Okunma 0 Yorum 02/03/2019 18:35:23 02/03/2019 18:37:24

Tron Oyunu

1,008 Okunma 0 Yorum 02/03/2019 18:38:54

Yükleniyor...