Konular

Scratch-Resim Çizici Uygulaması

Bu uygulamamızda Scratch Kalem taşlarını kullanarak basit bir resim çizici uygulaması geliştirmeye çalışacağız.

 

Scratch-Resim Çizici Uygulaması
Scratch-Resim Çizici Uygulaması

Merhabalar,

Bu uygulamamızda Scratch Kalem taşlarını kullanarak basit bir resim defteri uygulaması geliştirmeye çalışacağız.

Resim Defterim Uygulaması:

 

Öncelikle kalem ile çizime uygun bir dekor olan 20’ye 20 piksel karelerden oluşan bir xy-grid-20px dekorunu seçeceğiz.

Scratch-Resim Çizici Uygulaması
xy-grid-20px çizim dekoru

Çizim uygulamaları için dekor kütüphanesinden kalem kuklasını seçerek uygulamaya başlayabiliriz.

Scratch-Resim Çizici Uygulaması
Kalem (Pencil) Kuklası

Kalem kuklamızı sahneye ekledikten sonra, kılıklar sekmesine gidip kalemimizin kılık merkezini kalem ucu olarak belirmemiz, uygulamanın gerçekçiliği açısından büyük öneme sahiptir.

 

Kılıklar sekmesinde sol üst köşede yer alan + sembolü kılığın merkezini gösterir. Aşağıdaki resimde bunu görebiliriz.

Scratch-Resim Çizici Uygulaması
Kılık merkezini aktifleştirme

Kılık merkezini aktifleştirdikten sonra faremizin sol tıkıyla merkez noktayı kalemin ucu belirlemeliyiz. Böylece kalem ucunun dekora temas ettiği yerde çizime başlamış olacağız.

Scratch-Resim Çizici Uygulaması
Kalem ucu kılık merkezi

Şimdi kalem taşlarını tanımaya çalışalım. Aşağıdaki kod blokları sahnede 120×120 pixel bir kare çizimi yapmaktadır. Süzülme hareketi ile gerçek bir çizim yapılmakta iken, noktasına git taşları ile kalemin hareketi gözlemlenememektedir.

Scratch-Resim Çizici Uygulaması
Kare Çizme Uygulaması
Kare Çizme Uygulaması

Şimdi kalem kuklamızı faremize bağlayarak serbest çizimler gerçekleştireceğimiz blok kodlara bakalım.

Scratch-Resim Çizici Uygulaması
Serbest Çizim Kodları
Serbest Çizim Uygulaması

İz bırak taşı kuklanın bir kopyasını gölge gibi peşinde bırakan bir özelliğe sahiptir. Bu taşın işlevini sahneye kukla kütüphanesinden top (Ball) kuklasını koyarak uygulamaya çalışalım.

Scratch-Resim Çizici Uygulaması
Top (Ball) Kuklası
Scratch-Resim Çizici Uygulaması
Top Kuklası Kodlar
İz Bırak Taşı Uygulaması

Kalem taşlarında çizgi kalınlığı, çizgi rengi ve renk tonu gibi çizimi spesifik hale getirmek için kullanılan taşlar da vardır. Bu taşların özelliklerinden yararlanarak basit bir resim defteri uygulamasını aşağıdaki özelliklerde gerçekleştirmeye çalıştık. Uygulamanın özellikleri:

  1. Uygulama Yeşil Bayrak tuşu basılınca çalışmaktadır. Kalemin varsayılan çizgi kalınlığı 1 ve rengi beyazdır.
  2. Kukla kütüphanesinden seçtiğimiz kalem (Pencil) kuklası fare okuna git taşı ile faremizin hareketiyle hareket etmekte. Farenin x ve y koordinat noktası sahnede gösterilmektedir.
  3. Kalem kuklası çizim alanında görünmemesi için uygulama anında gizlenmektedir.
  4. Renk paletindeki her renk kuklası 20*20 bir kare olarak çizilmiş ve Scratch’e ait renk paletinde bulunan renkler kullanılmıştır.
  5. Çizim alanında renk paleti 100 piksellik yer kapladığı için kalem kuklası, çalışma alanını y-koordinat noktası -80 olana kadar kullanabilmektedir.
  6. Kalem çizgi kalınlığı bir değişkene atanmış ve buna göre çizim gerçekleştirilmektedir.
  7. Çizim alanını tamamen temizlemek için Boşluk (Space) tuşu kullanılmıştır.

Scratch-Resim Defterim Uygulaması (scratch.mit.edu)

Scratch-Resim Defterim Uygulama dosyasını bilgisayarınıza indirmek için tıklayınız…

Kaynak

Yorumunuzu Ekleyin

Fare Okuna Süzülen Nesne Uyglaması
Stratch ile Yürüyen İnsan
Scratch Kalemi İle Çizim
Scratchla Programlamaya Giriş
Scratch ve Katmanlar
Scratch Dans Eden Çocuk Yapımı
Labirent Oyunu
Düşen Elmaları Toplama Oyunu
Akvaryum Uygulaması ve Balık Yeme Oyunu
Ekranı Yıldızlar ve Kalplerle Doldurmak
Scratch Uçan Kedi
Scratch ile Piyano
DxBall Oyunu
Scratch Koordinat Düzlemi
Pin Pon Oyunu
Yükleniyor...