Konular

Applet ile Robot Çizimi

Ekrana çizdirilen robot yön tuşları ile hareket ettirilebilmektedir.

 Aşağıdaki kodlar sayesinde ekrana geometrik şekiller yardımı ile bir robot çizeceğiz ve bu robotu yön tuşlarını kullanarak hareket ettirebiliriz.

robot.java dosyası:


package geometrik;

import java.awt.Color;
import java.awt.Graphics;

public class robot {

    public void KareCiz(Graphics Ekran, int x, int y, int uzunluk1, int uzunluk2, int renk1, int renk2, int renk3){

        uzunluk2=uzunluk2==0?uzunluk1:uzunluk2;
       
        Ekran.drawRect(x, y, uzunluk1, uzunluk2);
       
        if(renk1>0){
           
            Color Renk=new Color(renk1, renk2, renk3);
            Ekran.setColor(Renk);
           
            Ekran.fillRect(x, y, uzunluk1, uzunluk2);
        }
    }

    public void robot(Graphics Ekran, int Sol, int Ust, int En, int Boy){
        //Govde
        this.KareCiz(Ekran, Sol, Ust, 50, 100, 225, 0, 0);
        //Kafa
        this.KareCiz(Ekran, Sol+10, Ust-30, 30, 30, 10, 225, 0);
        //Sol Kol
        this.KareCiz(Ekran, Sol-10, Ust, 10, 70, 10, 225, 255);
        //Sag Kol
        this.KareCiz(Ekran, Sol+50, Ust, 10, 70, 10, 225, 255);
        //Sol Ayak
        this.KareCiz(Ekran, Sol+10, Ust+80, 10, 70, 255, 225, 0);
        //Sag Ayak
        this.KareCiz(Ekran, Sol+30, Ust+80, 10, 70, 255, 225, 0);
    }
}
 

 Yukardaki örnekte dikkat edilmesi gereken kısım package tanımıdır. Bu tanım robot.java dosyasının geometrik adlı bir klasör içerisinde bulundurulmasını zorunlu kılar.

 

cizer.java dosyası:

Applet ile Robot Çizimipackage cizer;

import java.applet.Applet;
import java.awt.Graphics;
import java.awt.*;
import java.awt.event.*;

import geometrik.robot;

public class Cizer extends Applet implements KeyListener {

    int KoordinatX=50;
    int KoordinatY=100;
   
    public void init() {
        addKeyListener(this);
        requestFocus();
    }

    public void paint(Graphics Ekran){

        robot robotum= new robot();
        robotum.robot(Ekran, KoordinatX, KoordinatY, 80, 160);
    }


    public void keyPressed(KeyEvent Tus){

       switch(Tus.getKeyCode()){
           case KeyEvent.VK_RIGHT: KoordinatX+=10; break;
           case KeyEvent.VK_DOWN: KoordinatY+=10; break;
           case KeyEvent.VK_LEFT: KoordinatX-=10; break;
           case KeyEvent.VK_UP: KoordinatY-=10; break;
       }

       //showStatus(Tus.getKeyCode());
       repaint();

    }

    public void keyReleased(KeyEvent Tus){

    }

    public void keyTyped(KeyEvent Tus){

    }
}
 

  Yukardaki package tanımı cizer .java dosyasının cizer adlı bir klasör içerisinde bulundurulmasını zorunlu kılar.

Kodlar için package yapısı aşağıdaki gibidir:

Applet ile Robot Çizimi Applet ile Robot Çizimi
Yorumunuzu Ekleyin
Applet ile Robot Çizimi Yorumları +2 Yorum
  • aasda
    1
    aasda
    çalıştıramadım
    18 Haziran 2011 23:04:44, Cumartesi
  • Huzeyfe
    1
    Huzeyfe
    Main metodunu eklemeniz gerekiyor. Yoksa çalışmaz
    15 Ekim 2014 09:52:18, Çarşamba

Kullanıcı Girişi

Java AppletKullanarak yapılan Kullanıcı Girişi

23,401 Okunma 1 Yorum 02/04/2009 09:40:38

Hesap Makinesi ve Harf Makinesi Uygulaması

Web sayfası üzerinden çalışan bir hesap makinesi appleti ve Tuşlanan harflere göre ekrana harfleri yazıp, boşluk, karakteri büyütme ve küçültme işlemlerini yapan uygulama

20,576 Okunma Henüz yorum yapılmamış 26/03/2009 15:52:03

İlkel Hesap Makinesi

Java applet kullanılarak yaptığımız sadece toplama ve çıkarma yapabilen applet uygulaması

20,130 Okunma Henüz yorum yapılmamış 08/01/2009 14:24:25

Java ile Fare Kullanımı

Farenin işlevini ekrana yazan uygulama

19,428 Okunma Henüz yorum yapılmamış 12/02/2010 14:44:41

Javada Fare Hareketleri

Fare hareketlerine göre ekrandaki simgeyi değiştiren uygulama

18,426 Okunma Henüz yorum yapılmamış 12/02/2010 14:43:03

Kura Çekim Uygulaması

Girilen bilgilere göre rastgele sayı seçip kura çeken uygulama

18,312 Okunma 1 Yorum 01/06/2010 19:29:12

Zar Uygulaması

Rastgele.java ve ZarAt.java dosyalarından oluşan ve Rastgele.java dosyasını import yoluyla ZarAt.java dosyasına aktaran uygulama örneği

17,843 Okunma Henüz yorum yapılmamış 06/04/2009 12:10:38

Applet Form Örnekleri2

Çeşitli konularda formlar yardımıyla hazırlanmış applet uygulamaları

17,557 Okunma Henüz yorum yapılmamış 15/01/2009 13:29:25

Sayı Tahmin Oyunu

Bilgisayarın tuttuğu rast gele sayıyı bulmaya çalışıyoruz. İki farklı paket yapısı kullanılmıştır.

17,222 Okunma Henüz yorum yapılmamış 13/04/2009 14:06:24

Yükleniyor...