Konular

Hesap Makinesi ve Harf Makinesi Uygulaması

Web sayfası üzerinden çalışan bir hesap makinesi appleti ve Tuşlanan harflere göre ekrana harfleri yazıp, boşluk, karakteri büyütme ve küçültme işlemlerini yapan uygulama

 

Hesap Makinesi ve Harf Makinesi UygulamasıHesap Makinesi

import java.applet.Applet;
import java.awt.Button;
import java.awt.FlowLayout;
import java.awt.GridLayout;
import java.awt.TextField;
import java.awt.event.*;

public class Hesap extends Applet implements ActionListener{

    TextField ekran=new TextField(50);
    Button bir=new Button("1");
    Button iki=new Button("2");
    Button uc=new Button("3");
    Button dort=new Button("4");

    Button arti=new Button("+");
    Button esittir=new Button("=");
    Button ctusu=new Button("C");

    int soldaki, sagdaki, islem;
   
    public void init() {
       
        add(ekran);
       
        ekran.setEditable(false); //İçeriğin değişmesi engellendi.
        ekran.setFocusable(false); //İmlecin yanıp sönmesi engellendi.

        add(bir);
        bir.addActionListener(this);

        add(iki);
        iki.addActionListener(this);

        add(uc);
        uc.addActionListener(this);

        add(dort);
        dort.addActionListener(this);

        add(arti);
        arti.addActionListener(this);

        add(esittir);
        esittir.addActionListener(this);

        add(ctusu);
        ctusu.addActionListener(this);
    }

    public void actionPerformed(ActionEvent Olay){
     
        if(Olay.getSource()==bir){
            ekran.setText(ekran.getText()+"1");
        }
        if(Olay.getSource()==iki){
            ekran.setText(ekran.getText()+"2");
        }
        if(Olay.getSource()==uc){
            ekran.setText(ekran.getText()+"3");
        }
        if(Olay.getSource()==dort){
            ekran.setText(ekran.getText()+"4");
        }

        if(Olay.getSource()==arti){
            islem=1;
            soldaki=Integer.parseInt(ekran.getText());
            ekran.setText("");
        }
       
        if(Olay.getSource()==esittir){

            sagdaki=Integer.parseInt(ekran.getText());

            switch(islem){
                case 1: ekran.setText(Integer.toString(soldaki+sagdaki));break;
            }
        }

        if(Olay.getSource()==ctusu){
            Cyap();
        }
    }

    public void Cyap(){
        soldaki=0;
        sagdaki=0;
        islem=0;
        ekran.setText("");
    }
}

 

Hesap Makinesi ve Harf Makinesi UygulamasıHarf Makinesi

import java.applet.Applet;
import java.awt.Button;
import java.awt.FlowLayout;
import java.awt.GridLayout;
import java.awt.TextField;
import java.awt.event.*;

public class HarfYazar extends Applet implements ActionListener{

    TextField ekran=new TextField(50);
    Button bir=new Button("A");
    Button iki=new Button("B");
    Button uc=new Button("C");
    Button dort=new Button("D");

    Button bosluk=new Button("Bosluk");
    Button buyut=new Button("Büyüt");
    Button kucult=new Button("Küçült");

    public void init() {

        add(ekran);

        ekran.setEditable(false); //İçeriğin değişmesi engellendi.
        ekran.setFocusable(false); //İmlecin yanıp sönmesi engellendi.

        add(bir);
        bir.addActionListener(this);

        add(iki);
        iki.addActionListener(this);

        add(uc);
        uc.addActionListener(this);

        add(dort);
        dort.addActionListener(this);

        add(bosluk);
        bosluk.addActionListener(this);

        add(buyut);
        buyut.addActionListener(this);

        add(kucult);
        kucult.addActionListener(this);
    }

    public void actionPerformed(ActionEvent Olay){

        if(Olay.getSource()==bir){
            ekran.setText(ekran.getText()+"A");
        }
        if(Olay.getSource()==iki){
            ekran.setText(ekran.getText()+"B");
        }
        if(Olay.getSource()==uc){
            ekran.setText(ekran.getText()+"C");
        }
        if(Olay.getSource()==dort){
            ekran.setText(ekran.getText()+"D");
        }

        if(Olay.getSource()==bosluk){
            ekran.setText(ekran.getText()+" ");
        }

        if(Olay.getSource()==buyut){
            ekran.setText(ekran.getText().toUpperCase());
        }

        if(Olay.getSource()==kucult){
            ekran.setText(ekran.getText().toLowerCase());
        }
    }
}

 


Yorumunuzu Ekleyin

Applet ile Robot Çizimi

Ekrana çizdirilen robot yön tuşları ile hareket ettirilebilmektedir.

23,766 Okunma 2 Yorum 19/03/2009 15:39:44

Kullanıcı Girişi

Java AppletKullanarak yapılan Kullanıcı Girişi

23,745 Okunma 1 Yorum 02/04/2009 09:40:38

İlkel Hesap Makinesi

Java applet kullanılarak yaptığımız sadece toplama ve çıkarma yapabilen applet uygulaması

20,407 Okunma Henüz yorum yapılmamış 08/01/2009 14:24:25

Java ile Fare Kullanımı

Farenin işlevini ekrana yazan uygulama

19,719 Okunma Henüz yorum yapılmamış 12/02/2010 14:44:41

Javada Fare Hareketleri

Fare hareketlerine göre ekrandaki simgeyi değiştiren uygulama

18,683 Okunma Henüz yorum yapılmamış 12/02/2010 14:43:03

Kura Çekim Uygulaması

Girilen bilgilere göre rastgele sayı seçip kura çeken uygulama

18,557 Okunma 1 Yorum 01/06/2010 19:29:12

Zar Uygulaması

Rastgele.java ve ZarAt.java dosyalarından oluşan ve Rastgele.java dosyasını import yoluyla ZarAt.java dosyasına aktaran uygulama örneği

18,155 Okunma Henüz yorum yapılmamış 06/04/2009 12:10:38

Applet Form Örnekleri2

Çeşitli konularda formlar yardımıyla hazırlanmış applet uygulamaları

17,834 Okunma Henüz yorum yapılmamış 15/01/2009 13:29:25

Sayı Tahmin Oyunu

Bilgisayarın tuttuğu rast gele sayıyı bulmaya çalışıyoruz. İki farklı paket yapısı kullanılmıştır.

17,535 Okunma Henüz yorum yapılmamış 13/04/2009 14:06:24

Yükleniyor...